Buikslapen, doe er iets aan voordat het te laat is!

Buikslapen is een veelvoorkomende slaaphouding. Het ontstaat vaak in de kindheid en nadat deze slaaphouding is “ingeslepen” dan is het zeer lastig om het weer af te leren. Een andere mogelijkheid is dat mensen slapen op een te harde of versleten matras. In dit geval is buikslapen “ontwijkgedrag”. Slapen in zijligging is dan pijnlijk aan schouder en heup. De oplossing: buikslapen. Niet zo´n goede keuze. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die beseffen dat buikslapen niet goed is. Zonder hier een relaas te houden over de gevolgen voor de ruggenwervel (lordose en kyphose), kunnen wij dit alleen maar toejuichen.

Op het internet vind je de mooiste verhalen over hoe je buikslapen kunt afleren. Nu is er een hele simpele methode die ook nog doeltreffend is ook. Ook wel de “tennisbalmethode” genoemd. Hoe werkt het? Naai een washandje op de voorkant van je pyjama of nachthemd ter hoogte van de onderzijde van het borstbeen. Zorg dat je nachthemd ´s nachts goed op zijn plaats blijft zitten. Steek in het washandje 1 tennisbal en je zult merken dat slapen op je buik ineens niet meer zo aangenaam is.

Ben jij het buikslapen ook beu? Dan is dit de ideale gelegenheid. Momenteel werken wij van Sleepwise aan een prototype van een dergelijk nachthemd met tennisbal. Hiervoor zoeken wij nog een aantal “proefslapers” om het prototype te testen. Wil jij ook weer goed slapen zonder rug- en/of nekklachten? Reageer dan verblijvend op deze post en laat je gegevens achter. Wij nemen dan contact met je op om de verdere details te bespreken om proef te slapen met het nachthemd met tennisbal. Eindelijk weer lekker slapen!