Zweet jij ook? (Ik dacht al dat ik het rook)

ALS JE HET ‘S NACHTS TE WARM HEBT, SLAAP JE NIET LEKKER Het te warm hebben in bed kan veel oorzaken hebben, maar er zijn een aantal praktische maatregelen die je kan treffen om het nachtelijk zweten tegen te gaan of onder controle te krijgen. de ideale slaapkamer temperatuur is ca. 18°C houd in de [Lees verder]

Waarom jij en ik doktertje spelen (over slapen en het immuunsysteem)

ALS JE IMMUUNSYSTEEM NIET OP ORDE IS, DAN FUNCTIONEER JE NIET GOED De belangrijkste taak van ons immuunsysteem is om voedzame stoffen te onderscheiden van giftige stoffen. De beste garantie voor een goed functionerend immuunsysteem is gezond en gevarieerd eten, goed slapen en voldoende bewegen. “Als je minder diepslaap ervaart, verzwakt je immuunsysteem. Dit omdat circa 75% [Lees verder]

Laat mij maar ff (Je reflux probleem oplossen)

WAT IS REFLUX EIGENLIJK? Als we eten en voedsel doorslikken, dan gaat ons voedsel via de slokdarm naar de maag. Aan het einde van de slokdarm zit een sluitspier (sfincter), die zich kortstondig opent als we slikken en daarna (als het goed is) weer braaf sluit. Deze sluitspier voorkomt dat ons voedsel ‘terugkomt’ en zorgt er [Lees verder]

Stel deze 7 vragen als je een hoofdkussen gaat kopen

GOED SLAPEN IS ECHTE LUXE Een goed hoofdkussen is onontbeerlijk voor een goede nachtrust. Een hoofdkussen is vaak een onderschat element voor een goede nachtrust. Er zijn veel verschillende types van hoofdkussens en de keuze van een hoofdkussen is bovendien heel persoonlijk. STEL DEZE VRAGEN ALS JE EEN HOOFDKUSSEN GAAT KOPEN Als het moment is [Lees verder]

Slaaptekort is dodelijk voor je succes

SLAPEN IS VOOR MIETJES We weten al lang dat slapen zorgt voor de boordnodige rust van ons brein. Slaap is een welkome ‘break’ voor de stress van de dag, het verfrist onze geest en slapen zorgt er bovendien voor dat onze emoties van de dag verwerkt worden. Een studie van de Universiteit van Rochester heeft [Lees verder]

Wat is belangrijker: je GSM of je partner?

EN HEEFT EEN GSM NOG MEER INVLOED OP HET DAGELIJKS LEVEN? Een Brits onderzoek van O2 onder 2.000 Britten heeft aangetoond dat we onze GSM dagelijks zo’n 119 minuten gebruiken, terwijl we gemiddeld maar 97 minuten in het gezelschap van onze partner doorbrengen. Dat is bijna een derde minder. Had je niet gedacht hé? Dat je GSM [Lees verder]

Hard of zacht slapen?

HET BELANG VAN EEN DRUKVERLAGENDE MATRAS Een goede matras is zowel drukverlagend als goed drukverdelend. Ons grootste orgaan is onze huid. Door onze huid lopen onze zenuwbanen en bloedvaten. Als een matras niet goed drukverlagend en -verdelend is, voel je meer drukpunten op je lichaam. Je woelt meer en slaapt fragmentarischer. ‘Vaak worden matrassen gekozen [Lees verder]

De 3 gevaren van snurken (Wat zeg je? OSAS diagnose? Nog nooit van gehoord)

MEESTAL WEET JE NIET DAT JE ADEMHALINGSSTOORNISSEN HEBT In uitzonderlijke gevallen wordt je wakker al adem-happend of met een verstikkings- of verdrinkingsgevoel. Het zijn vooral de verhalen van de partner die de doorslag geven. SNURKEN IS HET BELANGRIJKSTE SYMPTOOM VAN HET OBSTRUCTIEF SLAAPAPNEUSYNDROOM (OSAS) Bijna iedereen met OSAS snurkt. Concreet wil dat zeggen dat elke [Lees verder]

To sleep or not to sleep

THAT THE QUESTION Twijfel je over de aankoop van een nieuw bed? Zie je door de bomen het bos niet meer? Hoor je veel verschillende verhalen en weet je niet meer wat je moet geloven? Kom dan langs bij Sleepwise. Wij voorzien je van goed en merk-onafhankelijk slaapadvies. BEST OF BREED Het komt er bij ons op [Lees verder]