Dit moet je eten om vanavond veel beter te slapen…

Hoe zorg je ervoor dat je voeding een positieve invloed heeft op je nachtrust? Er zijn verschillende manieren. En omdat ik van beter slapen mijn beroep en mijn missie heb gemaakt, test ik elke wetenschappelijk onderbouwde tip die ik tegenkom persoonlijk uit. Zo ben ik er altijd zeker van dat het advies dat ik geef om je nachtrust te verbeteren ook effectief werkt. Vandaag geef ik je 3 eenvoudige tips die ervoor gaan zorgen dat jij straks gaat slapen als een roosje.

2 vliegen in 1 klap met kersensap!

Aan de Northumbria University weten ze het al langer: kersensap van zure kersen is echt een superfood. Je gaat er bijvoorbeeld buikvet door verliezen, maar ook – en daar gaat het hier over – makkelijker door in slaap vallen. Het sap van de Montmoncery kers is een belangrijke bron van melatonine. Melato-wat? Melatonine, ook wel het slaaphormoon genoemd. Dat hormoon reguleert je slaap en als je er voldoende van aanmaakt, ga je beter én langer slapen. Dat je al slapend ook nog eens aan een slanke lijn werkt, is écht een bonus!

Op doktersvoorschrift – of toch bijna 🙂 : bananen!

Drs. P zong lang geleden al over allerhande goede – en ook minder goede – eigenschappen van bananen. De weetjes vlogen in het rond en aan het eind van het lied had je het gevoel dat er alles wat over bananen te weten viel was gezegd (of gezongen). Toch wordt in dit fantastische nummer niets gezegd over hoe je door te bananen te eten beter gaat slapen. Nochtans is het zo: wie voor het slapengaan een banaan eet, helpt zijn lichaam om makkelijker in te slapen. Want bananen bevatten tryptofaan, een stof die helpt om melatonine in grotere mate aan te maken waardoor je beter slaapt. Een neen, van bananen word je niet dik. Het wordt hoog tijd dat we die mythe de wereld uit helpen!

DOE DE SLAAPTEST

Neem vloeibare aminozuren

Aminozuren zijn van nature in je lichaam aanwezig en vormen de basis van je stofwisselingsprocessen. Naast de aminozuren die je lichaam zelf aanmaakt, haal je ook extra aminozuren uit je voeding. Door vloeibare aminozuren in te nemen met een juiste dosis glutamine, ornithine en arginine, help je je lichaam te ontgiften en bestrijd je onder andere slapeloosheid.

Alle kennis binnen handbereik

Alle tips over superfoods die je beter helpen te slapen heb ik verzameld in mijn E-book over dit onderwerp. Je leest er in detail welke lekkernijen je beter helpen slapen of waar je makkelijk bepaalde supplementen in poedervorm kan verkrijgen. Want ik begrijp best dat je – zelfs als je dol bent op kersensap – je misschien ook wel eens een ander drankje wil proeven voor je naar bed gaat. Zoals gezegd, ik heb alles ook zelf geprobeerd en ik ben ervan overtuigd dat ook jij beter gaat slapen met mijn tips. Kijk ook eens naar de vlog die me heeft geïnspireerd om dit artikel te schrijven. Heb je vrienden die slecht slapen of moeilijk in slaap geraken? Deel dan deze blog of stuur hen meteen een kopie van mijn gratis E-book ‘7 superfoods om nog beter te slapen’, want iedereen geniet van de effecten van een gezond dieet en een betere slaap!

Misschien vind je dit ook interessant:

Jij te koud, hij te warm in bed? Hier is de oplossing!

Wat als je ’s morgens niet echt uitgerust wakker wordt?

Bron: Dit moet je eten om vanavond veel beter te slapen

7 superfoods om nog beter te slapen

In dit ebook zul je lezen hoe je met bekende en soms minder bekende voedingsmiddelen je slaap naar het volgende niveau kan brengen. Ook als je momenteel minder goed slaapt, zal dit ebook je helpen en je ogen openen

E-book
Sending

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *